1 وبلاگ ها نمی توانند جای رسانه ها را بگیرند الجمعة نوفمبر 12, 2010 7:41 pm
Admin
Admin
نیما رسول زاده: برای استفاده از وبلاگ به عنوان منبع اطلاعاتی باید زبان و ساختار وبلاگ تغییر یافته، [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]ویرایش شده و تبدیل به نشریات الکترونیک شود و خود وبلاگ نمی تواند ارزش خبری و ادبی داشته باشد.
نمی توان به وبلاگ صرفا به عنوان یک رسانه نگاه کرد، چرا که در رسانه ها مطالبی رعایت می شود که در وبلاگ به علت شخصی بودن، رعایت نمی شود.
نیما رسول زاده روزنامه نگار حوزه ارتباطات در گفت وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری ایسنا گفت: به وبلاگ نمی توان به عنوان عرصه جدی تولید محتوا نگاه کرد، چرا که وبلاگ بستری برای کسانی است که توانایی و اطلاعات آن را دارند که ایده خودشان را نشان دهند.
وی افزود: برای استفاده از وبلاگ به عنوان منبع اطلاعاتی باید زبان و ساختار وبلاگ تغییر یافته، ویرایش شده و تبدیل به نشریات الکترونیک شود و خود وبلاگ نمی تواند ارزش خبری و ادبی داشته باشد.
رسول زاده ادامه داد: نثر وبلاگ ها متفاوت است . عده ای با نثر فاخری می نویسند، عده ای شکسته نویسی اشتباه را پیش می گیرند و عده ای هستند که اگر شکسته و راحت می نویسند سعی بر رعایت یک سری اصول هم دارند.
رسول زاده در خصوص آینده وبلاگ ها گفت: شروع وبلاگ ها، کارکرد و استقبالی که در آن صورت گرفته، غیرقابل باور و پیش بینی بوده است.
وی تصریح کرد: اتفاق ها و تعامل های اجتماعی بین بلاگرها به عنوان یک گروه مجازی در مقابل اتفاقات حقیقی جامعه رو به افزایش است، ولی وبلاگ ها نمی توانند جای رسانه ها را بگیرند.
این روزنامه نگار حوزه ارتباطات ادامه داد: وبلاگ نویسی در هیچ جای دنیا کاری تجاری و اقصادی نیست . همه کسانی که وبلاگ می نویسند، شغل اصلی شان چیز دیگری است و به خاطر ارتباط بی واسطه با مخاطب وبلاگ می نویسند.
وی تاکید کرد: وبلاگ های گروهی نسبت به وبلاگ های انفرادی شکل حرفه یی تری دارند . در وبلاگ های گروهی، گروه تصمیم می گیرند ارتباط خودشان را با مخاطب از نظر زمانی طوری حفظ کنند که هر کدام در ساعت و روز خاصی مطلب بنویسند و مطالب همیشه به روز است، به همین خاطر برای مخاطب اهمیت بیشتری قائل هستند.
رسول زاده در پایان اظهار داشت: اگر به جای وبلاگ های گروهی، نشریات الکترونیک شکل گیرد و همان گروه با رعایت یک سری اصول از قالب وبلاگ در بیایند و به شکل یک نشریه کار کنند، این رفتار خیلی حرفه یی تر است و نگاه جدی تری به مخاطب دارد]
نمی توان به وبلاگ صرفا به عنوان یک رسانه نگاه کرد، چرا که در رسانه ها مطالبی رعایت می شود که در وبلاگ به علت شخصی بودن، رعایت نمی شود.
نیما رسول زاده روزنامه نگار حوزه ارتباطات در گفت وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری ایسنا گفت: به وبلاگ نمی توان به عنوان عرصه جدی تولید محتوا نگاه کرد، چرا که وبلاگ بستری برای کسانی است که توانایی و اطلاعات آن را دارند که ایده خودشان را نشان دهند.
وی افزود: برای استفاده از وبلاگ به عنوان منبع اطلاعاتی باید زبان و ساختار وبلاگ تغییر یافته، ویرایش شده و تبدیل به نشریات الکترونیک شود و خود وبلاگ نمی تواند ارزش خبری و ادبی داشته باشد.
رسول زاده ادامه داد: نثر وبلاگ ها متفاوت است . عده ای با نثر فاخری می نویسند، عده ای شکسته نویسی اشتباه را پیش می گیرند و عده ای هستند که اگر شکسته و راحت می نویسند سعی بر رعایت یک سری اصول هم دارند.
رسول زاده در خصوص آینده وبلاگ ها گفت: شروع وبلاگ ها، کارکرد و استقبالی که در آن صورت گرفته، غیرقابل باور و پیش بینی بوده است.
وی تصریح کرد: اتفاق ها و تعامل های اجتماعی بین بلاگرها به عنوان یک گروه مجازی در مقابل اتفاقات حقیقی جامعه رو به افزایش است، ولی وبلاگ ها نمی توانند جای رسانه ها را بگیرند.
این روزنامه نگار حوزه ارتباطات ادامه داد: وبلاگ نویسی در هیچ جای دنیا کاری تجاری و اقصادی نیست . همه کسانی که وبلاگ می نویسند، شغل اصلی شان چیز دیگری است و به خاطر ارتباط بی واسطه با مخاطب وبلاگ می نویسند.
وی تاکید کرد: وبلاگ های گروهی نسبت به وبلاگ های انفرادی شکل حرفه یی تری دارند . در وبلاگ های گروهی، گروه تصمیم می گیرند ارتباط خودشان را با مخاطب از نظر زمانی طوری حفظ کنند که هر کدام در ساعت و روز خاصی مطلب بنویسند و مطالب همیشه به روز است، به همین خاطر برای مخاطب اهمیت بیشتری قائل هستند.
رسول زاده در پایان اظهار داشت: اگر به جای وبلاگ های گروهی، نشریات الکترونیک شکل گیرد و همان گروه با رعایت یک سری اصول از قالب وبلاگ در بیایند و به شکل یک نشریه کار کنند، این رفتار خیلی حرفه یی تر است و نگاه جدی تری به مخاطب دارد]