1 8 R تازه واردي مغرور در دنياي خودروهاي اسپرت السبت سبتمبر 24, 2011 8:54 am
Admin
Admin
شركت آئودي با ارائه 8 R نشان
داده است كه در آستانه پيوستن به نسل جديد خودروهاي كلاس اسپرت است. البته
اين شركت در گذشته نشان داده است كه در بازار خودروهاي اسپرت، حرفهاي
زيادي براي گفتن دارد، اما به نظر ميرسد تمام داشتههاي خود در اين خصوص
را در يك جا خلاصه كرده است: 8. R اين خودرو از موتور 8 سيلندر با توان
قابل توجه 420 اسب بخار بهره ميبرد و به جهت آنكه بدنه آن از آلياژي با
مبناي آلومينيوم ساخته شده است وزن چندان زيادي ندارد، اما بر خلاف وزن،
قيمت آن قابل توجه است طوريكه براي بازار اروپا قيمتي در حدود 104 هزار
يورو دارد. به همين دليل آئودي پيشبيني كرده است صرفا گروه خاصي از
علاقهمندان به خودروهاي اسپرت و سرعتي امكان دستيابي به آن را داشته
باشند.
در 2 سال گذشته اين خودروي پر توان و سرعتي در 79
دور مسابقه مختلف، مورد آزمايش قرار گرفت كه در 62مورد عنوان نخست را از
آن خود كرد. ظاهر 8 R نشان از خودرويي عريض دارد كه گويي در سرعت بالاي
250 كيومتر در ساعت جاده را در آغوش ميگيرد. 8 R با تمامي خودروهايي كه
تاكنون آئودي ارائه كرده است تفاوت دارد. خودرو از نوع دو در است و
مهمترين ويژگي ساختاري آن شكل فوق آيروديناميك آن است كه در سرعتهاي
بالا براحتي از ميان جريانهاي شديد هوا عبور ميكند.
يكي از ابتكار عملهاي جالبي كه در طراحي اين
خودرو ديده ميشود استفاده از چراغهاي LED است. در هر قاب چراغ 12 چراغ
LED به طرز ماهرانهاي در كنار يكديگر چيده شدهاند تا به اين ترتيب خودرو
هم در روز و هم در شب، چشم هر بينندهاي را به خود جلب كند. لنزهايي كه در
قسمت چراغهاي جلويي خودرو به كار گرفته شده است، موجب راحتي بيشتر راننده
در شب هنگام و رانندگي در جادههاي تاريك ميشود؛ جايي كه ديگر نياز به
تنگ و گشاد كردن چشمها و زور آوردن به آنها براي مشاهده بهتر مسير
روبهرو نيست. بدنه خودرو نيز داراي كشيدگي خاصي است كه از درها آغاز و در
ادامه به سقف و در نهايت به چراغهاي پشتي منتهي ميشود. اين كشيدگي، رمز
فوق آيروديناميك بودن خودرو است.
فضاي داخلي و يك دنيا حرف
معمولا در خودروهاي اسپرت نميتوان انتظار داشت
فضاي داخلي بزرگ و جادار باشد، اما درخصوص 8 R داستان چيز ديگري است.
فاصله بين محورهاي عقب و جلويي خودرو 56/2 متر است و اين يعني اينكه اتاق
بزرگي روي آنها سوار شده است. خودرو به گونهاي طراحي شده كه در قسمت پشت
صندليها ميتوان انبوهي از بارها را قرار داد. آئودي براي توصيف اين
مشخصه اينگونه اعلام ميكند: براي آنهايي كه به گلف علاقه دارند، اين
خودرو خبر خوشي است. آنها ميتوانند 2 كيف بزرگ چوبهاي گلف را براحتي در
پشت 2 صندلي خودرو قرار دهند. در قسمت داخل خودرو تلاش شده است از
آپشنهاي گرانقيمت استفاده شود.
آئودي در پي آن است كه با موفقيت نهايي 8 R راه را براي توليد خودروهاي اسپرت و لوكس ديگر خود هموار كند
البته اين راهبرد آئودي در طراحي 8 R بوده است؛
بهطوريكه اين خودرو را ميتوان در زمره خودروهاي گرانقيمت و لوكس اسپرت
قرار داد. بهرهگيري از فيبر كربني در ساخت بخشهايي از داخل خودرو، تنها
گوشهاي از ابتكار عمل پرهزينهاي است كه در 8 R ديده ميشود. براي پوشش
روي صندليها و روي داشبورد نيز از نوعي چرم مخصوص استفاده شده است كه در
كارخانهاي قديمي و شناخته شده در كاليفرنيا تهيه ميشود. راننده در برابر
خود، كنسول مجهزي را ميبيند كه در دل آن، صفحه نمايشگري بزرگ جاي گرفته
است. در اين صفحه نمايشگر، انبوهي از اطلاعات مورد نياز راننده از موقعيت
جغرافيايي گرفته تا وضعيت چرخهاي خودرو در اختيار راننده قرار ميگيرد.
صندليها تمام از جنس چرم و دستدوزي شدهاند تا از اين حيث هم 8 R با
بسياري از خودروهاي اسپرت دنيا برابري كند.
وزن كم و ساختار آيروديناميك 2 مشخصه اصلي هر
خودروي اسپرتي است. در 8 R اين دو مشخصه بخوبي ديده ميشود؛ بهطوريكه
وزن پوسته خودرو تنها 210 كيلوگرم است، اما 8 R در مقايسه با بسياري از
خودروهاي اسپرت ديگر، برگ برنده بزرگي دارد: دقت خيرهكننده در آزمايش
بدنه. مهندسان و پژوهشگران شركت آئودي براي اين منظور و ثبت ركوردي جالب
توجه از سيستم دقيق ليزري استفاده كردهاند. اين دستگاه 220 نقطه مختلف از
هر قسمت خودرو را با ضريب دقت يكدهم ميليمتر مورد بررسي قرار ميدهد. از
آن گذشته از رايانه مخصوصي براي بررسي وضعيت تكتك اتصالات بدنه خودرو
استفاده شده است. اين رايانه طي 20 ماه آزمايش مداوم قسمتهاي مختلف
خودرو، نقاط اتصال آن را مورد ارزيابي دقيق قرار داد تا خيال مهندسان
آئودي از هر جهت آسوده باشد.
شتاب اوليه 8 R به عنوان يك خودروي اسپرت گرچه
خيلي ايدهآل نيست، اما ميتوان روي آن حساب ويژهاي باز كرد. 8 R صفر
تا 100 را در 6/4 ثانيه طي ميكند و پس از 9/14 ثانيه، عقربه كيلومترشمار
از 200 كيلومتر در ساعت نيز عبور ميكند. حداكثر سرعت اين خودرو 301
كيلومتر در ساعت است كه در مقايسه با بسياري از خودروهاي اسپرت كمتر و
نسبت به بسياري نيز بيشتر است. ازاينرو 8 R در زمره خودروهاي متوسط اسپرت
قرار ميگيرد. مهندسان آئودي 8 R را در صحراي نواداي آمريكا بارها مورد
آزمايش قرار دادند. اين مكان همان جايي است كه سرعتيترين خودروهاي جهان و
همچنين خودروهايي كه به موتور جت مجهز شدهاند و رانندگانشان تلاش دارند
ركورد حداكثر سرعت را بشكنند، مورد آزمايش قرار ميگيرند.
براساس اعلام رسمي شركت آئودي، سالانه شمار محدودي
از اين خودرو توليد ميشود كه البته هنوز رقم مشخصي در اين زمينه اعلام
نشده است. 8 سيلندر بودن اين خودرو، توان حركتي آن را به طرز قابل توجهي
افزايش داده است و ازاينرو شايد محيطهاي درونشهري براي لذت بردن از
توان حركتي و سرعتي آن مكان چندان مناسبي نباشند. آئودي روي 8 R
سرمايهگذاري مالي و تبليغاتي هنگفتي كرده است و در نظر دارد با استفاده
از آن جايگاه كمرنگ شده، خود را در ميان برندهاي معتبر و جهاني نظير BMW و
مرسدس در رده خودروهاي اسپرت بازيابد. آئودي چشم به آينده دارد و در پي آن
است كه با موفقيت نهايي 8 R راه را براي توليد خودروهاي اسپرت و لوكس ديگر
خود هموار كند.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
مهمترين
ويژگي ساختاري اين خودروي دودر شكل فوق آيروديناميك آن است كه در
سرعتهاي بالا براحتي از ميان جريانهاي شديد هوا عبور ميكند
صندليها از جنس چرم و دستدوزي شدهاند تا از اين حيث هم 8 R با بسياري از خودروهاي اسپرت دنيا برابري كند
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
در اين صفحه نمايشگر، اطلاعاتي از موقعيت جغرافيايي گرفته تا وضعيت چرخهاي خودرو در اختيار راننده قرار ميگيرد
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
در هر قاب چراغ 12 چراغ LED به طرز
ماهرانهاي در كنار يكديگر چيده شدهاند تا هم در روز و هم در شب، چشم هر
بينندهاي را به خود جلب كند
منبع : [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]]
داده است كه در آستانه پيوستن به نسل جديد خودروهاي كلاس اسپرت است. البته
اين شركت در گذشته نشان داده است كه در بازار خودروهاي اسپرت، حرفهاي
زيادي براي گفتن دارد، اما به نظر ميرسد تمام داشتههاي خود در اين خصوص
را در يك جا خلاصه كرده است: 8. R اين خودرو از موتور 8 سيلندر با توان
قابل توجه 420 اسب بخار بهره ميبرد و به جهت آنكه بدنه آن از آلياژي با
مبناي آلومينيوم ساخته شده است وزن چندان زيادي ندارد، اما بر خلاف وزن،
قيمت آن قابل توجه است طوريكه براي بازار اروپا قيمتي در حدود 104 هزار
يورو دارد. به همين دليل آئودي پيشبيني كرده است صرفا گروه خاصي از
علاقهمندان به خودروهاي اسپرت و سرعتي امكان دستيابي به آن را داشته
باشند.
در 2 سال گذشته اين خودروي پر توان و سرعتي در 79
دور مسابقه مختلف، مورد آزمايش قرار گرفت كه در 62مورد عنوان نخست را از
آن خود كرد. ظاهر 8 R نشان از خودرويي عريض دارد كه گويي در سرعت بالاي
250 كيومتر در ساعت جاده را در آغوش ميگيرد. 8 R با تمامي خودروهايي كه
تاكنون آئودي ارائه كرده است تفاوت دارد. خودرو از نوع دو در است و
مهمترين ويژگي ساختاري آن شكل فوق آيروديناميك آن است كه در سرعتهاي
بالا براحتي از ميان جريانهاي شديد هوا عبور ميكند.
يكي از ابتكار عملهاي جالبي كه در طراحي اين
خودرو ديده ميشود استفاده از چراغهاي LED است. در هر قاب چراغ 12 چراغ
LED به طرز ماهرانهاي در كنار يكديگر چيده شدهاند تا به اين ترتيب خودرو
هم در روز و هم در شب، چشم هر بينندهاي را به خود جلب كند. لنزهايي كه در
قسمت چراغهاي جلويي خودرو به كار گرفته شده است، موجب راحتي بيشتر راننده
در شب هنگام و رانندگي در جادههاي تاريك ميشود؛ جايي كه ديگر نياز به
تنگ و گشاد كردن چشمها و زور آوردن به آنها براي مشاهده بهتر مسير
روبهرو نيست. بدنه خودرو نيز داراي كشيدگي خاصي است كه از درها آغاز و در
ادامه به سقف و در نهايت به چراغهاي پشتي منتهي ميشود. اين كشيدگي، رمز
فوق آيروديناميك بودن خودرو است.
فضاي داخلي و يك دنيا حرف
معمولا در خودروهاي اسپرت نميتوان انتظار داشت
فضاي داخلي بزرگ و جادار باشد، اما درخصوص 8 R داستان چيز ديگري است.
فاصله بين محورهاي عقب و جلويي خودرو 56/2 متر است و اين يعني اينكه اتاق
بزرگي روي آنها سوار شده است. خودرو به گونهاي طراحي شده كه در قسمت پشت
صندليها ميتوان انبوهي از بارها را قرار داد. آئودي براي توصيف اين
مشخصه اينگونه اعلام ميكند: براي آنهايي كه به گلف علاقه دارند، اين
خودرو خبر خوشي است. آنها ميتوانند 2 كيف بزرگ چوبهاي گلف را براحتي در
پشت 2 صندلي خودرو قرار دهند. در قسمت داخل خودرو تلاش شده است از
آپشنهاي گرانقيمت استفاده شود.
آئودي در پي آن است كه با موفقيت نهايي 8 R راه را براي توليد خودروهاي اسپرت و لوكس ديگر خود هموار كند
البته اين راهبرد آئودي در طراحي 8 R بوده است؛
بهطوريكه اين خودرو را ميتوان در زمره خودروهاي گرانقيمت و لوكس اسپرت
قرار داد. بهرهگيري از فيبر كربني در ساخت بخشهايي از داخل خودرو، تنها
گوشهاي از ابتكار عمل پرهزينهاي است كه در 8 R ديده ميشود. براي پوشش
روي صندليها و روي داشبورد نيز از نوعي چرم مخصوص استفاده شده است كه در
كارخانهاي قديمي و شناخته شده در كاليفرنيا تهيه ميشود. راننده در برابر
خود، كنسول مجهزي را ميبيند كه در دل آن، صفحه نمايشگري بزرگ جاي گرفته
است. در اين صفحه نمايشگر، انبوهي از اطلاعات مورد نياز راننده از موقعيت
جغرافيايي گرفته تا وضعيت چرخهاي خودرو در اختيار راننده قرار ميگيرد.
صندليها تمام از جنس چرم و دستدوزي شدهاند تا از اين حيث هم 8 R با
بسياري از خودروهاي اسپرت دنيا برابري كند.
وزن كم و ساختار آيروديناميك 2 مشخصه اصلي هر
خودروي اسپرتي است. در 8 R اين دو مشخصه بخوبي ديده ميشود؛ بهطوريكه
وزن پوسته خودرو تنها 210 كيلوگرم است، اما 8 R در مقايسه با بسياري از
خودروهاي اسپرت ديگر، برگ برنده بزرگي دارد: دقت خيرهكننده در آزمايش
بدنه. مهندسان و پژوهشگران شركت آئودي براي اين منظور و ثبت ركوردي جالب
توجه از سيستم دقيق ليزري استفاده كردهاند. اين دستگاه 220 نقطه مختلف از
هر قسمت خودرو را با ضريب دقت يكدهم ميليمتر مورد بررسي قرار ميدهد. از
آن گذشته از رايانه مخصوصي براي بررسي وضعيت تكتك اتصالات بدنه خودرو
استفاده شده است. اين رايانه طي 20 ماه آزمايش مداوم قسمتهاي مختلف
خودرو، نقاط اتصال آن را مورد ارزيابي دقيق قرار داد تا خيال مهندسان
آئودي از هر جهت آسوده باشد.
شتاب اوليه 8 R به عنوان يك خودروي اسپرت گرچه
خيلي ايدهآل نيست، اما ميتوان روي آن حساب ويژهاي باز كرد. 8 R صفر
تا 100 را در 6/4 ثانيه طي ميكند و پس از 9/14 ثانيه، عقربه كيلومترشمار
از 200 كيلومتر در ساعت نيز عبور ميكند. حداكثر سرعت اين خودرو 301
كيلومتر در ساعت است كه در مقايسه با بسياري از خودروهاي اسپرت كمتر و
نسبت به بسياري نيز بيشتر است. ازاينرو 8 R در زمره خودروهاي متوسط اسپرت
قرار ميگيرد. مهندسان آئودي 8 R را در صحراي نواداي آمريكا بارها مورد
آزمايش قرار دادند. اين مكان همان جايي است كه سرعتيترين خودروهاي جهان و
همچنين خودروهايي كه به موتور جت مجهز شدهاند و رانندگانشان تلاش دارند
ركورد حداكثر سرعت را بشكنند، مورد آزمايش قرار ميگيرند.
براساس اعلام رسمي شركت آئودي، سالانه شمار محدودي
از اين خودرو توليد ميشود كه البته هنوز رقم مشخصي در اين زمينه اعلام
نشده است. 8 سيلندر بودن اين خودرو، توان حركتي آن را به طرز قابل توجهي
افزايش داده است و ازاينرو شايد محيطهاي درونشهري براي لذت بردن از
توان حركتي و سرعتي آن مكان چندان مناسبي نباشند. آئودي روي 8 R
سرمايهگذاري مالي و تبليغاتي هنگفتي كرده است و در نظر دارد با استفاده
از آن جايگاه كمرنگ شده، خود را در ميان برندهاي معتبر و جهاني نظير BMW و
مرسدس در رده خودروهاي اسپرت بازيابد. آئودي چشم به آينده دارد و در پي آن
است كه با موفقيت نهايي 8 R راه را براي توليد خودروهاي اسپرت و لوكس ديگر
خود هموار كند.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
مهمترين
ويژگي ساختاري اين خودروي دودر شكل فوق آيروديناميك آن است كه در
سرعتهاي بالا براحتي از ميان جريانهاي شديد هوا عبور ميكند
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
صندليها از جنس چرم و دستدوزي شدهاند تا از اين حيث هم 8 R با بسياري از خودروهاي اسپرت دنيا برابري كند
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
در اين صفحه نمايشگر، اطلاعاتي از موقعيت جغرافيايي گرفته تا وضعيت چرخهاي خودرو در اختيار راننده قرار ميگيرد
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
در هر قاب چراغ 12 چراغ LED به طرز
ماهرانهاي در كنار يكديگر چيده شدهاند تا هم در روز و هم در شب، چشم هر
بينندهاي را به خود جلب كند
منبع : [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]]