1 خودرو های آینده هوندا السبت سبتمبر 24, 2011 9:18 am
Admin
Admin
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]چندی
پیش کمپانی هوندا خودروی کانسپتی را در ((موتور شو ژنو 2010 )) به نمایش
گذاشت که بیشتر انتظار می رفت چنین طرحی را در بین نمونه های جسورانه بخش
گالری طرح های دانشجویی شاهد باشیم تا غرفه یک خودروساز بزرگ.
این
خودرو ساز ژاپنی خودروی مفهومی 3R-C خود را برای اولین بار در این موتور
شو به دنیا معرفی کرد . علاوه بر آن کانسپت EV-N نیز که قبلا در اتو شو
ژاپن در سال 2009 معرفی شده بود در غرفه هوندا که مثل دیگر کمپانی های
ژاپنی همیشه با چند طرح مفهومی و آینده نگر در نمایشگاه ها حضور دارد حاضر
بود.
هم کانسپ 3 چرخه 3r-c که یک خودروی تک سرنشین برای انجام سفر های
درون شهری بدون ایجاد هر گونه آلودگی صوتی و محیطی است و هم کانسپت چهار
نفره EV-N تیجه فعالیت های فراوان هوندا در استفاده از موتور های الکتریکی
در خودرو هایش هستند.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
طبق
پیش بینی ها تا سال 2050 میلادی 70 در صد جمعیت جهان در مناطق شهری ساکن
خواهند شد . در حال حاضر 74 در صد جمعیت کشور های صنعتی شهر نشین هستند .
حال
تنها کافی است ترافیک خیابان های شهر های بزرگ در سال 2050 یا حتی خیلی
قبل تر از آن را متصور شویم 3r-c خودرویی است که به نظر طراحان هوندا راه
حلی برای این مشکل در شهر های آینده است .
این کانسپت جدید از طراحی
تکنولوژی و ظاهر منحصر به فردی سود می برد که به نظر می رسد خیلی ها حتی
اگر همین امروز هم فرصت خریدش را داشته باشند آن را از دست نخواهند داد.
البته
همانند اغلب خودرو های کانسپت 3r-c نیز هیچ گاه به تولید انبوه نخواهد
رسید .موتور بی صدا و باتری های این خودروی برقی در پایین شاسی قرار گرفته
اند و با وجود این طراحی مرکز ثقل خودرو به جاده نزدیکتر شده و باعث بهتر
شدن پایداری آن شده است.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
3R-C
یک کانوپی شفاف دارد که در زمان پارک بودن صندلی راننده را در بر میگیرد
وقتی در حال حرکت باشد کانوپی به یک شیشه جلو تبدیل می شود تا از خلبان یا
همان راننده خود که در قسمتی در کف خودرو جا می گیرد و تحت حفاظت مناسب
بدنه و در های محکم است محافظت کند.
گوشه های بالا آمده صندلی ایمن خودرو امنیت بیشتری را برای سرنشین آن به ارمغان می آورد .
در
جلوی راننده فضایی برای قرار دادن بار و اشیاء دیگر مد نظر طراحان بوده
است.3R-C محصول کار طراحان اروپایی در واحد تحقیق و توسعه هوندا در شهر
میلان ایتالیا است .
همانطور که اشاره شد علاوه بر 3R-C کانسپت EV-N نیز اولین حضور اروپایی خود را در ژنو تجربه کرد .
EV-N
یک طرح باتری الکتریکی است که بر اساس طرح خودروی قدیمی N360 محصول سال
1967 طراحی شده و دارای پنل های خورشیدی روی سقف خود است تا بصورت کاملا
بهینه و رایگان شارژ باتری آن انجام گیرد.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
برای
این خودرو دو در یک باتری لیتیوم-یون و یک موتور الکتریکی کوچک در نظر
گرفته شده تا به وسیله ای مناسب برای سفر های درون شهری تبدیل شود.با وجود
جمعیت روز افزون شهرهای بزرگ و مواجهه آنها با ترافیک های سنگین به نظر
میرسد حتی همین امروز هم بازار مناسبی برای 3R-C یا دیگر طرح های شهری
بزرگ و توسعه یافته که در آنها هر شهروند علاقه مند است از استقلال مناسبی
برخوردار باشد وجود داشته باشد.]
پیش کمپانی هوندا خودروی کانسپتی را در ((موتور شو ژنو 2010 )) به نمایش
گذاشت که بیشتر انتظار می رفت چنین طرحی را در بین نمونه های جسورانه بخش
گالری طرح های دانشجویی شاهد باشیم تا غرفه یک خودروساز بزرگ.
این
خودرو ساز ژاپنی خودروی مفهومی 3R-C خود را برای اولین بار در این موتور
شو به دنیا معرفی کرد . علاوه بر آن کانسپت EV-N نیز که قبلا در اتو شو
ژاپن در سال 2009 معرفی شده بود در غرفه هوندا که مثل دیگر کمپانی های
ژاپنی همیشه با چند طرح مفهومی و آینده نگر در نمایشگاه ها حضور دارد حاضر
بود.
هم کانسپ 3 چرخه 3r-c که یک خودروی تک سرنشین برای انجام سفر های
درون شهری بدون ایجاد هر گونه آلودگی صوتی و محیطی است و هم کانسپت چهار
نفره EV-N تیجه فعالیت های فراوان هوندا در استفاده از موتور های الکتریکی
در خودرو هایش هستند.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
طبق
پیش بینی ها تا سال 2050 میلادی 70 در صد جمعیت جهان در مناطق شهری ساکن
خواهند شد . در حال حاضر 74 در صد جمعیت کشور های صنعتی شهر نشین هستند .
حال
تنها کافی است ترافیک خیابان های شهر های بزرگ در سال 2050 یا حتی خیلی
قبل تر از آن را متصور شویم 3r-c خودرویی است که به نظر طراحان هوندا راه
حلی برای این مشکل در شهر های آینده است .
این کانسپت جدید از طراحی
تکنولوژی و ظاهر منحصر به فردی سود می برد که به نظر می رسد خیلی ها حتی
اگر همین امروز هم فرصت خریدش را داشته باشند آن را از دست نخواهند داد.
البته
همانند اغلب خودرو های کانسپت 3r-c نیز هیچ گاه به تولید انبوه نخواهد
رسید .موتور بی صدا و باتری های این خودروی برقی در پایین شاسی قرار گرفته
اند و با وجود این طراحی مرکز ثقل خودرو به جاده نزدیکتر شده و باعث بهتر
شدن پایداری آن شده است.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
3R-C
یک کانوپی شفاف دارد که در زمان پارک بودن صندلی راننده را در بر میگیرد
وقتی در حال حرکت باشد کانوپی به یک شیشه جلو تبدیل می شود تا از خلبان یا
همان راننده خود که در قسمتی در کف خودرو جا می گیرد و تحت حفاظت مناسب
بدنه و در های محکم است محافظت کند.
گوشه های بالا آمده صندلی ایمن خودرو امنیت بیشتری را برای سرنشین آن به ارمغان می آورد .
در
جلوی راننده فضایی برای قرار دادن بار و اشیاء دیگر مد نظر طراحان بوده
است.3R-C محصول کار طراحان اروپایی در واحد تحقیق و توسعه هوندا در شهر
میلان ایتالیا است .
همانطور که اشاره شد علاوه بر 3R-C کانسپت EV-N نیز اولین حضور اروپایی خود را در ژنو تجربه کرد .
EV-N
یک طرح باتری الکتریکی است که بر اساس طرح خودروی قدیمی N360 محصول سال
1967 طراحی شده و دارای پنل های خورشیدی روی سقف خود است تا بصورت کاملا
بهینه و رایگان شارژ باتری آن انجام گیرد.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
برای
این خودرو دو در یک باتری لیتیوم-یون و یک موتور الکتریکی کوچک در نظر
گرفته شده تا به وسیله ای مناسب برای سفر های درون شهری تبدیل شود.با وجود
جمعیت روز افزون شهرهای بزرگ و مواجهه آنها با ترافیک های سنگین به نظر
میرسد حتی همین امروز هم بازار مناسبی برای 3R-C یا دیگر طرح های شهری
بزرگ و توسعه یافته که در آنها هر شهروند علاقه مند است از استقلال مناسبی
برخوردار باشد وجود داشته باشد.]