1 معرفی و توضیحات کامل انواع مختلف اسمارت السبت سبتمبر 24, 2011 10:09 am
Admin
Admin
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
اسمارت با نمایش کانسپت فوراسپید در نمایشگاه ژنو از تغییر چهره مدلهای
آینده این کارخانه خبر خواهد داد. اسمارت که بخشی از کمپانی دایملر است،
از اولین کارخانههایی بود که با ساخت مدل فورتو، راه حلی برای حمل و نقل
در شهر ارائه داد. ایده ساخت این ماشین در اوایل دهه نود شکل گرفت و اولین
نسل آن در سال ۱۹۹۸ در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. از آن زمان تا کنون
اگرچه اسمارت دستخوش تغییرات زیادی بوده است، اما ظاهر ماشین کم و بیش دست
نخورده باقی مانده و در مقایسه با رقبای امروزش کمی قدیمی شده است.
اسمارت با فوراسپید قصد دارد هم از نظر ظاهری و هم از نظر تکنولوژی به روز
شود. فوراسپید یک روداستر کوچک با قوای محرکه الکتریکی است. اسمارت
میگوید این مدل را برای این ساخته است که ثابت کند رانندگی با یک ماشین
الکتریکی بدون آلودگی، میتواند لذت بخش هم باشد.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
قوای محرکه این ماشین یک موتور الکتریکی است که ۳۰ کیلووات قدرت دارد و در
عقب ماشین قرار گرفته است. هشتاد درصد باتری ماشین تنها در چهل و پنج
دقیقه شارژ میشود و میتوان باتری را با برق خانه شارژ کرد. در جلوی
ماشین هم صفحههای برای جذب انرژی خورشید قرار داده شده که سیستم الکتریکی
ماشین را تغذیه میکند.
براساس آماری که کارخانه اعلام کرده است، این ماشین با یک بار شارژ
میتواند تا ۱۳۵ کیلومتر حرکت کند. حداکثر سرعت ماشین ۱۲۰ کیلومتر در ساعت
و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۵.۵ ثانیه است.
بدنه ماشین از فایبرگلاس تقویت شده ساخته شده است. ماشین سقف و پنجره
ندارد و به جای شیشه جلو، یک بادگیر نصب شده است. ماشین یک روکش پارچهای
موقت برای پوشاندن صندلیها دارد اما داخل ماشین طوری طراحی شده که در
صورتی که باران ببارد آب به بیرون از ماشین هدایت میشود.
چراغ ها، شاخصترین عنصر بصری در طراحی بدنه ماشین است. این چراغها که
مجموعهای از لامپهای LED است دور یک دایره همرنگ بدنه قرار داده شده
است.
گوردن واگنر، مدیر طراحی شرکت مرسدس بنز درباره این ماشین به اتوموتیو
نیوز گفت: «فوراسپید کانسپتی جوان، مطابق با مد روز، ناب و زیبا است و با
امکانات مدرنش شبیه به یک آیفون با چهار چرخ است.
داخل ماشین با الهام از هواپیمان طراحی شده است. راننده و سرنشین هر کدام
روبروی صفحهای مجزا قرار میگیرند و در حالیکه راننده مسئول راندن ماشین
است، سرنشین او مثل نقش کمک خلبان، وظیفه کار با وسایل ارتباطی و راهیابی
را برعهده خواهد داشت. روبروی صندلی سرنشین محلی قرارداده شده است که
میتوان تلفن هوشمند، مثل آیفون را در آن قرار داد و از امکانات آن، نظیر
پخش موسیقی و استفاده از برنامههای راه یابی استفاده کرد. این بخش طوری
طراحی شده که میتوان آن را نود درجه به طرف راننده چرخاند تا راننده هم
صفحه تلفن را ببیند.
اسمارت از سال ۲۰۰۹ مدل الکتریکی فورتو را در هجده کشور عرضه کرده است.
استقبال از این مدل بیش از تصور اسمارت بود و تولید آن اکنون به ۱۵۰۰
دستگاه در سال رسیده است. اسمارت میگوید از تجربه ساخت آن ماشین برای
بهتر کردن تکنولوژی فوراسپید استفاده کرده است و در ساخت مدلهای بعدی هم
این تجربه را به کار خواهد گرفت
__________________
آن چه بر لوح زمان می ماند
راه و رسم سفر است
رهگذر می گذرد]